سرگذشت باگلوس

بیوگرافی

گذشته باگلوس را که ورق میزنیم ، با یک مسیرِ تکاملی مواجه میشویم که این شرکت تا به حال پیموده است. درست همانند یک نهال ، باگلوس نیز در گذر زمان رشد قابل توجهی کرد و شاخ و برگ فراوان گرفت ؛ و در طول این سالها به موفقیت ها و پیشرفت های متعدد و بزرگی دست یافت. این بخش ، کتابِ بیوگرافیِ باگلوس را برای شما باز میکند و مروری دارد بر اتفاقات و مقاطع مهمی که این شرکت پشت سر گذاشته است. این صفحه در قالب ۶ فصل شما را پیرامونِ رخدادهای اساسی از راه اندازیِ باگلوس تا به امروز ، در جریان قرار میدهد.

Untitled-2

جرقه شکل گیری

در یکی از روزهای سال ۲۰۰۶ ، آرمین و وینسنت (مؤسسین و مدیران باگلوس) در یک کلاس درس در دانشگاه ساکسیون هلند نشسته بودند که استاد درخواستی را مطرح کرد. او در رابطه با طراحی یک وبسایت برای یکی از رشته های دانشگاه تقاضایی داشت ؛ آرمین و وینسنت کسانی بودند که این پروژه را پذیرش کردند و با قبولِ این مسئولیت ، دوستی و همکاری میان آن دو آغاز شد. برای ساماندهی این پروژه ، نیاز به ثبت یک شرکت هم احساس شد. جالب است بدانید که تا پیش از این ، آرمین و وینسنت تجربه ای در جهت راه اندازی یک شرکت و فعالیت اینگونه نداشتند و با قبول این ریسک ، وارد دنیای جدیدی شدند. ثبت شرکت ، ایندو همکار را برای جذب پروژه های دیگر ترغیب کرد. از همینجا بود که جرقه تأسیس باگلوس زده شد.

2008

خلق زوو ، سرویسی منحصر به فرد

تاریخچه زوو برمیگردد به مقطعی که شرکت ها نیاز به وبسایت دلخواه به همراه مشاوره و همفکریِ همه جانبه داشتند ، و با وجود صرف هزینه هنگفت از دریافت اینگونه خدمات بی بهره بودند. در این زمان بود که باگلوس به فکر افتاد تا سرویسی را بسازد که همزمان با طراحی وبسایت ، پکیجی از خدمات گوناگون مثل مشاوره و همفکری چند جانبه ، مدیریت دامنه و میزبانی وب ، توصیه های ظاهری و گرافیکی و... ارائه کند. بنابراین زوو خلق شد ؛ تا هم به روند کاری شرکت شتاب ببخشد و هم مشتری وبسایت دلخواه خود را با کیفیت و سرعت بالا و قیمت مناسب دریافت کند. زوو در آن زمان امکان طراحی دلخواه سایت را برای مشتریانی که حتی دانش فنی نداشتند مهیا میساخت. کلمه "زوو" در اصل مخفف یک جمله هلندی به این معنا بود که "کسب و کار خود را در حالت آنلاین قرار دهید". مضمون آن را میتوان اینچنین تفسیر کرد که با استفاده از این سرویس ، فراتر از موضوع وبسایت و بحث اطلاع رسانی ، کسب و کار شرکت ها و فعالیت های مرتبط با آن در یک فضای جدید و آنلاین به روال خود ادامه می یافت و از این طریق منجر به جذب بیشتر مشتری میگردید.

2010

رضایت مشتری و توسعه بخش تولید

در سال ۲۰۱۰ به سبب سابقه رضایت بخش باگلوس در زمینه تولید نرم افزار ، درخواست ها در این زمینه افزایش یافت تا اینکه بخش تولید نرم افزار و کنترل کیفیت به عنوان یکی از سرویس های اصلی و ساختاریافته شرکت تعریف شد. توسعه این بخش ثمره همراهی و همفکری با مشتری و سنجش چندگانه سرویس بود. محصول مورد نظر پیش از ارائه از چند لحاظ مورد محک قرار میگرفت : تست فنی و اطمینان از عدم وجود هرگونه ایراد یا خطای فنی ، تست کاربری و اطمینان از فضای راحت و ساده و مورد رضایت مشتری ، تست امنیتی و اطمینان از ایمن بودن بخش های مختلف نرم افزار. عملکرد این سرویس باعث تسهیل روند کاری مشتری ، شرکت یا یک کارخانه میشد و مستقیماً به کسب و کار آن کمک میرساند. همچنین در حوزۀ شفاف سازی ، آمارگیری دقیق و شناسایی نقص ها اثر بخش بود ؛ و با ارائه مشاوره های فنی به مشتری و با هماهنگی او ، روش های گوناگونِ رسیدن به این اهداف بررسی میگردید. به این ترتیب میزان ایرادات روز به روز کاهش یافت و رضایت مشتریان رشد چشمگیری پیدا کرد.

2012

نقش مشاوره پررنگ تر از همیشه

باگلوس از اوایل فعالیت کاری خود ، خدمات مشاوره ای را همزمان با انجام پروژه ارائه میداد ؛ که همین موضوع رضایت فراوان مشتریان را در آن زمان به همراه میداشت. در سال ۲۰۱۲ ، مشاوره به عنوان یک ابزار جداگانه به یک سرویسِ مستقل از جانب شرکت تبدیل شد ، که مستقلاً در قالب قرارداد های گوناگون با مشتریان صورت میگرفت. همانطور که پیش تر هم گفته شد ، باگلوس بعد از مدت کوتاهی از شروع زندگی کاری خود ، وسعت جغرافیاییِ فعالیت آن گسترش یافت. به عنوان مثال دریافت پروژه هایی را جانب کارخانه ها و شرکتهای بزرگ که عمدتاً جنس هایی را در خارج از کشور هلند به فروش می رساندند. باگلوس تبلیغات نداشت و همین شرکت ها بودند که بواسطه جایگاه خود در کشورهای متعدد اروپایی (عمدتاً اروپای غربی) ، باعث دیده شدن نرم افزارها و سرویس های باگلوس میشدند. روز به روز اشتیاق شرکتهای گوناگون به همکاری با باگلوس افزایش یافت که منجر به محبوبیت زیادِ آن در اروپای غرب گردید.

2014

ایران ، میزبان باگلوس

آرمین قاسمی و وینسنت ون دن برینک ، دو مؤسس باگلوس بودند و آرمین به عنوان فردی ایرانی قطعاً شناخت خوبی از فرهنگ و کشور ایران داشت. آرمین در سفرهایش به ایران ، نکات جالبی توجه اش را جلب کرد ؛ او فرصت های متعددی را نظاره کرد که استفاده چندانی از آنها نمیشد و همچنین متوجه وجودِ تعداد بالایی نیرو های انسانی جوان و مستعد گردید ، و در کنار اینها شرکتهای زیادی را مشاهده کرد که به سرویس ها و پروژه هایی با کیفیتِ مطلوب و مشاورۀ حرفه ای احتیاج داشتند. فرصت های فراهم ، نیازهای موجود و نیروی انسانیِ قوی ، همه مانند اجزای یک پازل بودند که تنها لازم بود سازمانی اینها را به هم متصل کرده و از مجموعه آنها استفاده مفید را ببرد. بدین ترتیب باگلوس با علاقه بسیار به ایران و با انگیزه خدمت رسانی و تولید کسب و کارِ داخلی ، در سال ۲۰۱۴ وارد کشور شد و دفتری در ایران تأسیس کرد.

2018

تحول و شکل گیری دفترِ ایران

باگلوس پس از ورود به ایران به مرور بخش تولید را از مشاوره جدا کرد و به چند بخش تقسیم شد. این شرکت در هلند از همان سالهای اولیه هر بخش را در قالب سرویس های جداگانه و مستقل ارائه میداد ؛ اما راه اندازی همزمان این بخش ها در ایران ممکن نبود و این اتفاق به مرور افتاد. باگلوس در ابتدای دایر شدن در ایران هنوز وابستگی زیادی به دفتر هلند داشت بطوریکه هدفِ دفتر ایران سرویس دهی به دفتر هلند بود. بعد از انعقاد قرارداد برجام و ایجاد بستری مستعد ، دفتر باگلوس در ایران مستقل گردید و ارائه جداگانه سرویس ها را به داخل کشور از سر گرفت. پس از مدتی با دیدِ بررسی و بازاریابی و راه اندازی مشاوره و گرفتن پروژه ها از طریق ایده پردازان چاپار کار خودش را ادامه داد. همزمان تیم تولید هم در حال شکل گرفتن بود که پس از تکمیل منجر به تأسیس بیراد گردید. همین موضوع راجع به سرویس زوو هم صدق میکرد بطوریکه که هر چند در هلند استفاده میشد ولی ایجادِ آن در ایران نیاز به پی ریزی های لازم داشت که زمان بر بود. هدف اصلی ، انتقال فعالیت های دفتر هلند به دفتر ایران و ارائه مستقل این سرویس ها در کمترین زمان بود. به این سبب ، دفتر باگلوس در ایران در کمترین زمان استقلال خود را پیدا کرد و به تدریج سرویس های مختلف را تفکیک و به صورت مستقل ارائه داد.